Fronty na dopravním inspektorátě 5. 1. 2009

Před koncem roku byly na dopravním inspektorátě obravské fronty. Politici totiž schválili kontroverzní zákon, který stanovuje platit nemalý ekologický poplatek při prvním přepisu starších aut (podle emisních skupin). U lidí, kteří vlastní starší auto, to pochopitelně vyvolalo šílenství a tak auta prodávali za hubičku, dávali zadarmo, nechávali je sešrotovat nebo si je nechávali ukrást. Následně hurá na inspektorát, vyřídit vše po legislativní stránce.

A tak se stalo, že úředníci měli začít pracovat více než je obvyklé, což samozrějmě neuměli a tak se tvořili na inspektorátech fronty, které často dosahovaly kolosálních rozměrů. Úřední hodiny také nebyly v některých městech moc přijatelné - například u nás v Žatci se na dopraváku pracuje jen v pondělí a středu. Dopadlo to tak, že lidé čekali na úřade již od pěti hodin ráno, přičemž kancelář se otevírala až v 8:00.
Samotepka v technickém průkaze


Na druhou stranu tento zákon uvítali lidé, kteří by si rádi za nevelký peníz pořídili starší automobil. Já jsem byl mezi nimi, tak jsem musel výše uvedenou situaci vydržet hned několikrát, a to při prodeji starého auta a přepisu nového.

Opel Astra, moje první vlastní auto, které jsem zmínil v novoročním příspěvku jsem nechal zlikvidovat před koncem roku. Na inspektorát jsem se však odmítal po předchozích zkušenostem dostavit (přeci jen čekat ve frontě nasraných lidí skoro 5 hodin není prdel, zvláště, když pak následuje ještě nasranější úředník) a tak jsem to odložil až na nový rok. Dnes, první úřední den v tomto roce jsem se rozhodl navštívit opět DI, doufajíc, že přijdu a po několika minutách budu spokojeně odcházet. Jdu jim tam přeci jen odevzdat espézetky a nechat si dát razítko do techničáku.

K mému překvapení tam byla fronta ne nepodobná té před svátky. Zeptal jsem se tedy čekajících lidí, jaký je důvod dněšní návštěvy úřadu. Odpověd byla jasná: další nový zákon. Ovšem o poznání rozumnější něž ten první. Tento postihuje neplatiče povinného ručení. Pokud tedy nejsou SPZky auta uloženy v depozitu, přetrvává povinost platit povinné ručení i když se s autem nejezdí. Tato povinnost již nějakou dobu existuje, ale ručenní spousta lidí stejně neplatila, protože nebylo možné takovéto lidi vyhledat v dosavadním systému. Nyní ale propojili software České kanceláře pojistitelů se softwarem dopravního inspektorátu a za každý den nezaplaceného ručenní bude pokuta. Nechce se jim ale zpětně zjištovat, kdo s autem doposud  jezdil či co s ním vlastně dělal a tak se pokuty budou počítat od 1.1.2009. To samozřejmě u lidí vyvolalo okamžitkou reakci a tak hromadně umísťují SPZky auta do depozitu a na inspektorátě jsou opět fronty jako prase. Naštěstí, uložení značek do depozitu trvá podstatně kratší dobu než přepis, a tak to alespoň trochu odsejpá.

Přišel jsem před osmou, počkal jsem si necelé 2 hodiny a můžu jít domů. Aspoň, že tak...

Komentáře

anaa 12. února 2009 v 23:19

Jak mohu zrusit auto kdyz uz ho nemam??

Okomentovat